Curs BNR la zi
joi, 11 martie 2010
Martie.....martisor....primavara...soare si sentimente curate
In goana lor nebuna de a clasifica si eticheta, americanii au ajuns, inevitabil si la iubire. Desi oarecum scortoasa si discutabila, ierarhizarea celor 5 etape ale dragostei, asa cum o vad (unii dintre) ei, are, cat de cat, un sens si o justificare. Despre cat de adevarata este aceasta etapizare a afectiunii dintre un barbat si o femeie ramane de discutat si, daca sunteti cu adevarat interesati, sa comentati.
Cele 5 etape ale iubirii ar fi: atractia, idila (aventura romantica), pasiunea, intimitatea si angajamentul (increderea si respectul reciproc).
Stadiul 1 – Atractia
Un raspuns pozitiv fata de prietenia/relatia amicala cu o persoana de sex opus. Aceasta prima etapa poate fi de doua feluri: atractia fizica si atractia emotionala /sentimentala.
Atractia fizica are loc atunci cand trupul tau sau instinctele tale primare reactioneaza placut sau chiar atatator fata de apropierea unei alte persoane. Simptome ale atractiei fizice : marirea pulsului, ridicarea temperaturii corpului, umezirea (transpirarea) palmelor, “fluturi in stomac”, incordarea gatului, etc. Aceasta este una dintre cele mai superficiale tipuri de iubire din cel dintai stadiu, dar, pe de alta parte, poate fi foarte puternica sau chiar coplesitoare. Oricum, atractia fizica reprezinta doar un prim contact cu iubirea.
Atractia sentimentala/emotionala poate apare dupa cea fizica, in masura in care imprejurarile o favorizeaza. Dupa ce te simti atras fizic de catre cineva, poti incepe sa porti un dialog. Daca descoperi ca aveti multe lucruri in comun (hobby-uri, educatie, pasiuni, cariera, ideologie) atunci se poate deschide oportunitatea catre o atractie emotionala sau sentimentala.
Atractia emotionala se poate ivi si atunci cand nu exista o initiala atractie fizica. In acest caz, legatura dintre cei doi parteneri poate fi cu mult mai puternica, intrucat nu apar idei preconcepute sau idealizate despre aparenta exterioara a unui potential iubit.
Stadiul 2 - Idila sau aventura romantica
In aceasta etapa, are loc, mai ales, incercarea de a influenta sau a castiga afectiunea celuilalt, acordandu-i din plin atentie sau chiar “corupandu-l” cu daruri.Exista, se pare, doua tipuri de idila : egoista si lipsita de egoism.
Idila egoista se intampla atunci cand esti angajat intr-o serie de acte romantice fata de cineva doar in scopul de a castiga ceva in folosul tau: cadouri, impresia creata celor din jur sau, pur si simplu, favoruri sexuale, indiferent daca partenerul tau este interesat sau nu.
Idila daruitoare sau neegoista are loc in cazul in care actele tale romantice au drept scop fericirea si placerea partenerului tau. Din aceasta perspectiva, bucuria si placerea ta apar ca urmare a fericirii celui de langa tine.
Idila egoista este sortita degraba pieirii, cea daruitoare poate dainui chiar si o viata. Oricum, idila dintr-un cuplu nu poate rezista fara nici un efort in fata confruntarilor cu viata de zi cu zi. Flacara ei trebuie sa fie mentinuta si mereu reaprinsa.
Stadiul 3 – Pasiunea
Dorinta sau nevoia febrila pentru celalalt, care se inalta pana la culmi ce nu pot fi ignorate. De obicei, in acest punct, relatia bazata pe o apropiere emotionala sau sentimentala ajunge in pragul unei relatii fizice ori sexuale.Etapa pasiunii este foarte importanta intrucat ea reprezinta un stadiu de platou sau de fundament al legaturii de cuplu.
Aceasta faza reprezinta o rascruce de drumuri, din care relatia dintre un barbat si o femeie se poate indrepta pe doua cai cu totul diferite : consumarea totala, asemeni unui foc pustiitor care la un moment dat, din lipsa materialului combustibil, se stinge in mod inevitabil sau evolutia relatiei catre o noua treapta de iubire.
Stadiul 4 – Intimitatea
O etapa in care relatia cu partenerul de cuplu castiga in profunzime, ajungandu-se pana la intrepatrunderea adanca a naturii/fiintei celor doi indragostiti. Odata ajuns la acest nivel, sunt inlaturate toate barierele sau oprelistile de comunicare dintre partenerii de cuplu; iti impartasesti fara jena toate gandurile, simtamintele si visurile. Intr-o adevarata intimitate, nu poate exista nimic ce nu poate fi incredintat iubitului/iubitei.
Intimitatea nu este deloc un camp de lupta care, odata castigat, nu mai poate fi pierdut; intimitatea nu poate fi asemeni unui obiect care dupa ce l-ai achizitionat iti apartine intru totul. Ea reprezinta un proces continuu de evolutie, care nu atinge niciodata un final.Daca nu ajungi la intimitate cu partenerul tau, relatia voastra mai poate dura o vreme, dar este sortita, in orice caz, unei pieiri vremelnice.
Stadiul 5 – Angajamentul
Nu este, in nici un caz, un lucru formal, prin care doi parteneri de cuplu isi fac, cu voci rasunatoare, juraminte solemne. Angajamentul este o fagaduiala implicita, intima si profunda, resimtita clipa de clipa, de a ramane cu adevarat alaturi de partenerul tau de-a lungul vremurilor bune si a celor rele.Angajamentul reprezinta un drum lin in momentele favorabile ale vietii, dar o cale presarata cu maracini in cele vitrege.
Daca ai ajuns pana la aceasta etapa, implinitoare, a iubirii, nu ar trebui sa te dai batut. Asculta-ti dragostea, fii gata de compromisuri si aminteste-ti cat de mult ati calatorit unul alaturi de altul pentru a ajunge pana aici. Dragostea justifica intotdeuna orice efort sau sacrificiu.
Sursa: http://godessdiana88sex1.blogspot.com
Si, as adauga eu, iubirea e asemenea unei flori, delicata, frumoasa si are nevoie zilnic de ingrijire pentru ca altfel moare. Nu o poti uda o data pe saptamana....Asa ca...IUBITI-VA MULT!!!!!!:))))) si nu lasati florile sa moara:D
Pilotii orbi – M.Eliade – 1937 (fragment)
................................
Dar cred cã este o crimã care nu va putea fi niciodatã uitatã: acesti aproape douãzeci de ani care s-au scurs de la unire. Ani pe care nu numai cã i-am pierdut (si când vom mai avea înaintea noastrã o epocã sigurã de pace atât de îndelungatã?!) – dar i-am folosit cu statornicã voluptate la surparea lentã a statului românesc modern. Clasa noastrã conducãtoare, care a avut frânele destinului românesc de la întregire încoace, s-a fãcut vinovatã de cea mai gravã trãdare care poate înfiera o elitã politicã în fata contemporanilor si în fata istoriei: pierderea instinctului statal, totala incapacitate politicã. Nu e vorba de o simplã gãinãrie politicianistã, de un milion sau o sutã de milioane furate, de coruptie, bacsisuri, demagogie si santaje. Este ceva infinit mai grav, care poate primejdui însãsi existenta istoricã a neamului românesc: oamenii care ne-au condus si ne conduc nu mai vãd.
...................................
Într-una din cele mai tragice, mai furtunoase si mai primejdioase epoci pe care le-a cunoscut mult încercata Europã – luntrea statului nstru este condusã de niste piloti orbi. Acum, când se pregãteste marea luptã dupã care se va sti cine meritã sã supravietuiascã si cine îsi meritã soarta de rob – elita noastrã conducãtoare îsi continuã micile sau marile afaceri, micile sau marile bãtãlii electorale, micile sau marile reforme moarte.
...........................................
Nici nu mai gãsesti cuvinte de revoltã. Critica, insulta, amenintarea – toate acestea sunt zadarnice. Oamenii acestia sunt invalizi: nu mai vãd, nu mai aud, nu mai simt. Instinctul de cãpetenie al elitelor politice, instinctul statal, s-a stins.
Istoria cunoaste unele exemple tragice de state înfloritoare si puternice care au pierit în mai putin de o sutã de ani fãrã ca nimeni sã înteleagã de ce. Oamenii erau tot atât de cumsecade, soldatii tot atât de viteji, femeile tot atât de roditoare, holdele tot atât de bogate. Nu s-a întâmplat nici un cataclism între timp. Si deodatã, statele acestea pier, dispar din istorie. În câteva sute de ani dupã aceea, cetãtenii fostelor state glorioase îsi pierd limba, credintele, obiceiurile – si sunt înghititi de popoare vecine.
Luntrea condusã de pilotii orbi se lovise de stânca finalã. Nimeni n-a înteles ce se întâmplã, dregãtorii fãceau politicã, negutãtorii îsi vedeau de afaceri, tinerii de dragoste si tãranii de ogorul lor. Numai istoria stia cã nu va mai duce multã vreme povara acestui stârv în descompunere, neamul acesta care are toate însusirile în afarã de cea capitalã: instinctul statal.
......................................................
Crima elitelor conducãtoare românesti constã în pierderea acestui instinct si în înfiorãtoarea lor inconstientã, în încãpãtânarea cu care îsi apãrã “puterea”. Au fost elite românesti care s-au sacrificat de bunã voie, si-au semnat cu mâna lor actul de deces numai pentru a nu se împotrivi istoriei, numai pentru a nu se pune în calea destinului acestui neam. Clasa conducãtorilor nostri politici, departe de a dovedi aceastã resemnare, într-un ceas atât de tragic pentru istoria lumii – face tot ce-i stã în putintã ca sã-si prelungeascã puterea. Ei nu gândesc la altceva decât la milioanele pe care le mai pot agonisi, la ambitiile pe care si le mai pot satisface, la orgiile pe care le mai pot repeta. Si nu în aceste câteva miliarde risipite si câteva mii de constiinte ucise stã marea lor crimã, ci în faptul cã mãcar acum, când încã mai este timp, nu înteleg sã se resemneze. […]
....................................
Pilotii orbi! Clasa aceasta conducãtoare, mai mult sau mai putin româneascã, politicianizatã pânã în mãduva oaselor – care asteaptã pur si simplu sã treacã ziua, sã vinã noaptea, sã audã un cântec nou, sã joace un joc nou, sã rezolve alte hârtii, sã facã alte legi. Acelasi si acelasi lucru, ca si când am trãi într-o societate pe actiuni, ca si când am avea înaintea noastrã o sutã de ani de pace, ca si când vecinii nostri ne-ar fi frati, iar restul Europei unchi si nasi.[....]
..........................................
Sunt unii, buni “patrioti”, care se bat cu pumnul în piept si-ti amintesc cã românul în veci nu piere, cã au trecut pe aici neamuri barbare etc.Uitând, sãracii cã în Evul Mediu românii se hrãneau cu grâu si peste si nu cunosteau nici pelagra, nici sifilisul, nici alcoolismul. Uitând cã blestemul a început sã apese neamul nostru odatã cu introducerea secarei ( la sfârsitul Evului Mediu ), care a luat pretutindeni locul grâului. Au venit apoi fanariotii care au introdus porumbul – slãbind considerabil rezistenta tãranilor. Blestemele s-au tinut apoi lant. Mãlaiul a adus pelagra, austriecii în Ardeal si “cultura” în Pricipate au adus sifilisul. Pilotii orbi au intervenit si aici, cu imensa lor putere politicã si administrativã.
..................................................
Nu mai vorbiti, deci, de cele sapte inimi în pieptul de aramã al românului. Sãrmanul român, luptã ca sã-si pãstreze mãcar o inimã obositã care bate tot mai rar si to mai stins. Adevãrul e acesta: neamul românesc nu mai are rezistenta sa legendarã de acum câteva veacuri.......
...................................
…Dar pilotii orbi stau surâzãtori la cârmã, ca si când nimic nu s-ar întâmpla. Si acesti oameni, conducãtori ai unui popor glorios, sunt oameni cumsecade, sunt uneori oameni de bunã-credintã, si cu bunãvointã; numai cã, asa orbi cum sunt, lipsiti de singurul instinct care conteazã în ceasul de fatã – instinctul statal – nu vãd suvoaiele slave scurgându- se din sat în sat, cucerind pas cu pas tot mai mult pãmânt românesc; nu aud vaietele claselor care se sting, burghezia si meseriile care dispar lãsând locul altor neamuri… Nu simt cã s-au schimbat unele lucruri în aceastã tarã, care pe alocuri nici nu mai pare româneascã.
Cã pilotii orbi s-au fãcut sau nu unelte în mâna strãinilor – putin intereseazã deocamdatã. Singurul lucru care intereseazã este faptul cã nici un om politic român, de la 1918 încoace, n-a stiut si nu stie ce înseamnã un stat. Si asta e destul ca sã începi sã plângi.
[Vremea, Nr. 505, 19 Septembrie 1937, p. 3]
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu