Curs BNR la zi
miercuri, 6 ianuarie 2010
Andrei Gheorghe la MINISTERUL FINANTELOR
Wall-Street: Va veti ocupa de organizarea departamentului de comunicare al Ministerului de Finante. Ce veti face mai exact?
Andrei Gheorghe: Pentru inceput am sa fac o evaluare.
Wall-Street: A activitatii? A oamenilor?
Andrei Gheorghe: Da.
Wall-Street: Aveti niste persoane, niste nume pe care le considerati potrivite pentru a lucra acolo? Vreti sa aduceti oameni?
Andrei Gheorghe: Nu. In acest moment pe mine ma intereseaza oamenii care lucreaza aici, nu oamenii pe care as dori sau nu sa-i aduc. In primul rand acesti oameni trebuie respectati pentru faptul ca deja de atata amar de vreme fac aceasta meserie. Asa ca, daca o sa doresc alti oameni de pe piata, cunosc foarte multi in mediul privat si sunt convins ca foarte multi dintre ei vor dori sa ma urmeze daca le voi face aceasta oferta. Pentru ca provocarea este, evident... incredibila.
Wall-Street: Care va fi titulatura dumneavoastra?
Andrei Gheorghe: Voi fi un simplu consilier.
Wall-Street: Veti avea si functia de purtator de cuvant al ministerului?
Andrei Gheorghe: Nu stiu pentru moment.
Wall-Street: Ce ati schimba la modul in care comunica acum Ministerul de Finante?
Andrei Gheorghe: E destul de brutal, sunt in ziua a doua si trebuie sa raspund. Dar eu cred ca e vorba de principiile generale: de transparenta, de coerenta, de inventivitate, de credibilitate. Toate aceste elemente e obligatoriu sa fie prezente. Este bine coordonat departamentul, este bine structurat, actiunile sunt prevazute, obiectivele sunt identificate, resursele sunt unde trebuie, sunt cati oameni trebuie, stie fiecare ce e de facut – cam despre genul asta de activitate vorbim. Analiza si management.
Wall-Street: Din perspectiva dumneavoastra, cum ar trebui comunicate vestile proaste de catre o institutie precum Ministerul de Finante?
Andrei Gheorghe: Clar, simplu, intotdeauna onest. Cred ca sunteti de acord cu mine. Si domnul Sebastian Vladescu exact asta face. Nu incearca sa indulceasca pilula, nu incearca sa vanda vise desarte. Incearca sa aiba o comunicare onesta cu contribuabilul. Trebuie sa fie cat poate de senin si sincer si asta face. E posibil ca multi sa i-o reproseze. Cei care reproseaza cred ca in primul rand se gandesc la viitorul lor politic. Intrucat comunicarile grave iti aduc o oarecare slabire a pozitiei.
Wall-Street: Va avea vreo influenta „brandul Gheorghe”, asa cum il stim noi, asupra modului in care va comunica ministerul?
Andrei Gheorghe: Aia e o cu totul alta poveste. Aici vorbim de o comunicare institutionala, iar la ce faceti dumneavoastra referire isi are locul in alta parte.
Wall-Street: Va mai ganditi sa va intoarceti in zona asta de media sau i-ati pus punct?
Andrei Gheorghe: Domnisoara, viata mea este atat de interesanta, atat de plina si atat de surprinzatoare, incat traiesc fiecare moment cu incantare.
Sursa: wall-street.ro
Pilotii orbi – M.Eliade – 1937 (fragment)
................................
Dar cred cã este o crimã care nu va putea fi niciodatã uitatã: acesti aproape douãzeci de ani care s-au scurs de la unire. Ani pe care nu numai cã i-am pierdut (si când vom mai avea înaintea noastrã o epocã sigurã de pace atât de îndelungatã?!) – dar i-am folosit cu statornicã voluptate la surparea lentã a statului românesc modern. Clasa noastrã conducãtoare, care a avut frânele destinului românesc de la întregire încoace, s-a fãcut vinovatã de cea mai gravã trãdare care poate înfiera o elitã politicã în fata contemporanilor si în fata istoriei: pierderea instinctului statal, totala incapacitate politicã. Nu e vorba de o simplã gãinãrie politicianistã, de un milion sau o sutã de milioane furate, de coruptie, bacsisuri, demagogie si santaje. Este ceva infinit mai grav, care poate primejdui însãsi existenta istoricã a neamului românesc: oamenii care ne-au condus si ne conduc nu mai vãd.
...................................
Într-una din cele mai tragice, mai furtunoase si mai primejdioase epoci pe care le-a cunoscut mult încercata Europã – luntrea statului nstru este condusã de niste piloti orbi. Acum, când se pregãteste marea luptã dupã care se va sti cine meritã sã supravietuiascã si cine îsi meritã soarta de rob – elita noastrã conducãtoare îsi continuã micile sau marile afaceri, micile sau marile bãtãlii electorale, micile sau marile reforme moarte.
...........................................
Nici nu mai gãsesti cuvinte de revoltã. Critica, insulta, amenintarea – toate acestea sunt zadarnice. Oamenii acestia sunt invalizi: nu mai vãd, nu mai aud, nu mai simt. Instinctul de cãpetenie al elitelor politice, instinctul statal, s-a stins.
Istoria cunoaste unele exemple tragice de state înfloritoare si puternice care au pierit în mai putin de o sutã de ani fãrã ca nimeni sã înteleagã de ce. Oamenii erau tot atât de cumsecade, soldatii tot atât de viteji, femeile tot atât de roditoare, holdele tot atât de bogate. Nu s-a întâmplat nici un cataclism între timp. Si deodatã, statele acestea pier, dispar din istorie. În câteva sute de ani dupã aceea, cetãtenii fostelor state glorioase îsi pierd limba, credintele, obiceiurile – si sunt înghititi de popoare vecine.
Luntrea condusã de pilotii orbi se lovise de stânca finalã. Nimeni n-a înteles ce se întâmplã, dregãtorii fãceau politicã, negutãtorii îsi vedeau de afaceri, tinerii de dragoste si tãranii de ogorul lor. Numai istoria stia cã nu va mai duce multã vreme povara acestui stârv în descompunere, neamul acesta care are toate însusirile în afarã de cea capitalã: instinctul statal.
......................................................
Crima elitelor conducãtoare românesti constã în pierderea acestui instinct si în înfiorãtoarea lor inconstientã, în încãpãtânarea cu care îsi apãrã “puterea”. Au fost elite românesti care s-au sacrificat de bunã voie, si-au semnat cu mâna lor actul de deces numai pentru a nu se împotrivi istoriei, numai pentru a nu se pune în calea destinului acestui neam. Clasa conducãtorilor nostri politici, departe de a dovedi aceastã resemnare, într-un ceas atât de tragic pentru istoria lumii – face tot ce-i stã în putintã ca sã-si prelungeascã puterea. Ei nu gândesc la altceva decât la milioanele pe care le mai pot agonisi, la ambitiile pe care si le mai pot satisface, la orgiile pe care le mai pot repeta. Si nu în aceste câteva miliarde risipite si câteva mii de constiinte ucise stã marea lor crimã, ci în faptul cã mãcar acum, când încã mai este timp, nu înteleg sã se resemneze. […]
....................................
Pilotii orbi! Clasa aceasta conducãtoare, mai mult sau mai putin româneascã, politicianizatã pânã în mãduva oaselor – care asteaptã pur si simplu sã treacã ziua, sã vinã noaptea, sã audã un cântec nou, sã joace un joc nou, sã rezolve alte hârtii, sã facã alte legi. Acelasi si acelasi lucru, ca si când am trãi într-o societate pe actiuni, ca si când am avea înaintea noastrã o sutã de ani de pace, ca si când vecinii nostri ne-ar fi frati, iar restul Europei unchi si nasi.[....]
..........................................
Sunt unii, buni “patrioti”, care se bat cu pumnul în piept si-ti amintesc cã românul în veci nu piere, cã au trecut pe aici neamuri barbare etc.Uitând, sãracii cã în Evul Mediu românii se hrãneau cu grâu si peste si nu cunosteau nici pelagra, nici sifilisul, nici alcoolismul. Uitând cã blestemul a început sã apese neamul nostru odatã cu introducerea secarei ( la sfârsitul Evului Mediu ), care a luat pretutindeni locul grâului. Au venit apoi fanariotii care au introdus porumbul – slãbind considerabil rezistenta tãranilor. Blestemele s-au tinut apoi lant. Mãlaiul a adus pelagra, austriecii în Ardeal si “cultura” în Pricipate au adus sifilisul. Pilotii orbi au intervenit si aici, cu imensa lor putere politicã si administrativã.
..................................................
Nu mai vorbiti, deci, de cele sapte inimi în pieptul de aramã al românului. Sãrmanul român, luptã ca sã-si pãstreze mãcar o inimã obositã care bate tot mai rar si to mai stins. Adevãrul e acesta: neamul românesc nu mai are rezistenta sa legendarã de acum câteva veacuri.......
...................................
…Dar pilotii orbi stau surâzãtori la cârmã, ca si când nimic nu s-ar întâmpla. Si acesti oameni, conducãtori ai unui popor glorios, sunt oameni cumsecade, sunt uneori oameni de bunã-credintã, si cu bunãvointã; numai cã, asa orbi cum sunt, lipsiti de singurul instinct care conteazã în ceasul de fatã – instinctul statal – nu vãd suvoaiele slave scurgându- se din sat în sat, cucerind pas cu pas tot mai mult pãmânt românesc; nu aud vaietele claselor care se sting, burghezia si meseriile care dispar lãsând locul altor neamuri… Nu simt cã s-au schimbat unele lucruri în aceastã tarã, care pe alocuri nici nu mai pare româneascã.
Cã pilotii orbi s-au fãcut sau nu unelte în mâna strãinilor – putin intereseazã deocamdatã. Singurul lucru care intereseazã este faptul cã nici un om politic român, de la 1918 încoace, n-a stiut si nu stie ce înseamnã un stat. Si asta e destul ca sã începi sã plângi.
[Vremea, Nr. 505, 19 Septembrie 1937, p. 3]
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu